Телевизионната република

Най-мощният инструмент за психическо манипулиране,използван от елита във време на представителна демокрация,несъмнено е телевизията.

Тя е идеално средство за масова хипноза,което умишлено бърка с огледало на обществеността,за да укрие функцията и на матрица.Под прикритието на обикновен  домакински елекртоуред най-смъртоносната машина за пропаганда,измислена до сега от човека,е влязла в домовете на хората,спечелвайки тяхното доверие.Ролята на телевизията е да изпълнява полезна социална функция,да забавлява и информира.Съществуват профрами за всяка категория хора и вече се наблюдава зависимост сред населението,което се е превърнало в зомбирани пасивни слушатели,вместо в мислещи граждани.

В резултат на това тези,които контролират излъчваните програми,могат да насочат вниманието на масите в определена посока както на подсъзнателно,така и на съзнателно ниво.В действителност,въпреки очевидния широк спектър от предавания,колкото повече един телевизионен продукт  е предназначен за по-масова публика,толкова повече негвият формат съвпада с официалната информация и начина на живот,избран за наш социален модел от архитектите на глобализацията.

Кореспонденцията между идеологическото съдържание на най-гледаните емисии и на доминиращата школа на мисълта в големите информационни канали сама по себе си е достатъчна,за да генерира у отделния индивид,и още повече при подрастващите,,убеждението,че не съществуват други възможни алтернативи на сегашния социален модел.

Учебните програми,както и новинарските бюлетини,телевизионните и кинематографските продукти са изработени за широката публика с цел да я разсеят,като отвлекат вниманието и,да я дезинформират и така да я направят безсилна срещу властта на управлението.

Съществуването на този проект за психическа е било смело осъдено дори от известния телевизионен режисьор Сержо Колабона,който е създал и режисирал изключително популярни телевизионни програми за RAI и Mediaset,сред които:Сделка или не,Наследството,Фермата,Всички луди за телевизия,Черешката на тортата,Влакът на желанията-италианската версия на Биг Брадър.По време на експлозивно интервю за Napoli TV разкрива истинската цел за масова информация,декларирайки: Телевизията,повярвайте ми като на човек,който я познава много добре,е мъртва,смърди и иска да ни омърси[…].Внимавайте по отношение на всичко,което ние,телевизионните режисьори,ви казваме,защото почти винаги не е вярно.Искаме да ви накараме да вярвате,че истината е такава,каквато я представяме чрез нашите програми,но не е точно така.Зад кулисите се прави телевизия,която праща всички нас към културна деградация[…].Всички ние приемаме да сме вътре в една система,на която нямаме смелостта да се опълчим,защото така ни е удобно.Все пак да си го кажем открито,плащат ни,за да ви накараме да не мислите.Да ви накараме да повярвате например,че причината за депресията е,че „Франко се е скарал с Франческо“ и да мислите за неща,които няма да ви позволят да се фокусирате върху определени социални проблеми[…].Един съвет,който искам да дам на младите,които имат лудо желание да правят телевизия.Забравете,че можете да донесете със себе си своите идеи,защото не ги искат! Но ако можете да „целувате задници“…ха-ха! – ще сте принудени да си навеждате главите,когато се налага,и тогава можете да направите голяма кариера.

Много популярни програми като Биг Брадър или Стани богат,продуцирани от Endemol – корпорация,управлявана пряко от банкери,продължават да се предлагат все едни и същи фалшиви ценности,свързани с култа към парите,и начин на живот,вдъхновен от баналността и на повърхностни забавления.

Систематичното идеологическо насочване на масите към единна форма на празна мисъл е лишено от качества и постепенно ще елиминира всяко културно разнообразие,проправяйки така пътя на глобализацията. Постоянният поток от изкривени новини,цензурирана информация,на погрешни идеи,фалшиви идоли,социални модели и концепции,предварително опаковани от финансовият елит,само чакат да бъдат асимилирани от нас.Докато гледаме китайските сенки на домашния оракул,феноменът на телевизионното внушение като с магическа пръчка превръща цели поколения от зрители в същите такива сенки и неусетно телевизионното представяне на света се превръща в единствената реалност.Развлекателната индустрия като оръжие за разсейване на масите има много стари корени.Още древните латински поети като Ювенал са изразявали тази концепция с максимата Panem et circenses(хляб и зрелища).Циркус Максимус – най-голямата арена за забавления в Рим,и Колизеумът са имали същата функция,както в модерните времена.Всеки път,когато римските владетели са искали да отвлекат вниманието от най-значимите социални проблеми(войни,увеличаване на данъците,мерки за увеличаване на личната свобода и др.),прибягват до финансиране на публичните игри.Тази древна система за контрол на народа е действала почти винаги,но сегашната телевизионна мултимедийна технология е отишла далеч отвъд възможностите,предлагани от традиционните средства.

В съвременната представителна демокрация упражняването на властта се проявява чрез фини техники за контрол на ума.Въпреки че съжителстват различни политически и религиозни идеологии(католицизъм,протестантство,ислям,комунизъм,социализъм и либерализъм),които независимо че официално са в позиция по между си,всички имат една и съща пирамидална структура с много малък брой лидери на върха,а останалата част от населението е подчинена на послушание.

Това е системата за управление,която зад привидното множество от форми поддържа винаги едно и също разпределение на властта.Докато диктатурите се основават на използването на сила,предварителните демокрации се базират върху инструмента на гласуването.Разликата,следователно,би трябвало да е драстична,но тъй като един и същи управляващ елит упражнява контрол върху информацията,откъдето се сформира консенсус,разграничаването между двата вида режими,в крайна сметка,придобива само формален характер.Синдикати,партии,министерства и всички други публични или частни институции със социални функции имат водачество,което е неразделна част от кастата на властта,на чиито връх твърдо се е настанил международния финансов елит.Той използва телевизията за да манипулира публичното мнение,докато политиците и най-влиятелната част от обществото си разделят трохите от властта,оставени за тях от банкерите.В такава система,предназначена да създаде илюзията,че народът управлява,средствата за масово осведомяване играят незаменима функция на ментален контрол и съдържанията на телевизионните продукции,насочени към населението,са практически еднакви по отношение на информацията,която подлежи на цензура,на изопачаване или да бъде измислена за такава цел.

Не е признак на добро психическо здраве да бъдеш приспособен към едно болно общество.

-Джиду Кришнамурти

Източник: Откъс от книгата „Скритите манипулации-забранената революция“ на Марко Пицути